Friluftsforum :  Friluftsklubben i Oslo The fastest message board... ever.
Forum for diskusjoner omkring friluftsliv, Friluftsklubben og Friluftsklubbens aktiviteter. 
Sti i Lillomarka merket med "Treskilt"
Skrevet av: Kristin ()
Dato: 25. mai 2014 kl. 19.10

På en tur i Lillomarka i dag, kom jeg om min sønn over en sti merket med små grønne skilt med et hvitt tre på. Med jevne mellomrom kom det også skilt merket med hvite tall.

Vi kom inn på stien like før tallet 6 på vestsiden av Årvollåsen og "mistet" stien like etter tallet 14 rett før Tosenhagen.

Noen som har noen aning om hvem som stor bak disse skiltene?
Noen som også vet hvor denne stien starter og hvor den slutter?

Muligheter: SvarSitér
Re: Sti i Lillomarka merket med "Treskilt"
Skrevet av: Magne ()
Dato: 28. mai 2014 kl. 15.47

Jeg mener at kommunen brukte slike skilt for å markere en "tursti". Det vil si en rundløype gjerne med noen "poster" underveis som fortalte om ulike severdigheter og annet.

Skrevet av: Aina ()
Dato: 05. juni 2014 kl. 22.23

De merkene mener jeg brukes av Oslo Rundvandring. Har sett noen slike i Østmarka, og vet at det er en del permanente vandringer som er merket rundt i Oslomarka og også andre deler av landet.

Her kan man få mer info om 8 turer i Oslomarka: [turmarsjforbundet.no]

Kristin; det virker som du har vært innom den faste sommerrunden i Lillomarka. Den kalles PV70 og starter fra Essostasjonen ved Kaldbakkveien og går innom Årvollåsen, i det området du nevner. Denne får man også poeng for i Lill-O-dilten, og når jeg ser nærmere på turen så kunne hele runden også vært brukt som en ramme for en FiO-tur. Mer info her: [www.fskmila.no]

Skrevet av: Kristin ()
Dato: 11. juni 2014 kl. 12.38

Moro å vite.

Lurer på om vi kanskje gikk løypen til endes da.

Turen vår startet ved Trollvann. Vi fulgte førest grusveien til krysset der en møter veien som kommer fra Årvoll (Stig). Deretter fulgte vi veien mot nord i Retning Linderudkollen. Etter rundt 600-700 meter kommer man til et parti der en bekk krysser under veien og hvor det går en sti opp i retning øst. Vi fulgte denne stien oppover og krysset en kolle (332) før vi igjen møtte på en ny grusvei (som også kommer fra Stig). Vi gikk så noen hundre meter oppover før vi fant disse tre-skiltene og fulgte disse på sti resten av dagen. På vår vei traff vi blant annet på en røverhule oppe i Linderudseterhøgdene smiling smiley

En gang i løpet av høsten kommer jeg om min sønn til å gjenta deler av denne turen, men vi vil da stoppe ved røverhulen og utforske området rundt denne.

Beklager, kun registrerte brukere kan skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.