Friluftsforum :  Friluftsklubben i Oslo The fastest message board... ever.
Forum for diskusjoner omkring friluftsliv, Friluftsklubben og Friluftsklubbens aktiviteter. 
Ad-hoc turer utenom program & søk etter turkompis
Skrevet av: Aina ()
Dato: 09. oktober 2013 kl. 16.01

Fra tid til annen så har vi innlegg der folk ønsker å lage turer utenom programmet, arrangere turer på sparket - eller søke etter turkompis. Det er et flott initiativ, som gjør at det blir enda flere turmulighet for medlemmene. Samtidig som man kan knytte kontakter for fremtidige turer, osv.

Vi ser det veldig positivt at man kan legge opp til ad-hoc turer via forumet, kom gjerne med innspil også til vårt turprogram smiling smiley

Etterhvert kan det bli mange enkelttråder ifm. slike ad-hoc / kompisturer, så for å rydde litt opp i forumet, så vil jeg etter avholdt tur og datoene er passert, samle en del av disse i denne tråden, så blir det lettere å se hvem som er interessert i det. Lag gjerne egne dedikerte turtråder også fremover, så tar jeg noen ryddejobber etterhvert som jeg samler dem sammen for å lette forumlesingen.

Muligheter: SvarSitér
Turfølge - turkompis.
Skrevet av: kris ()
Dato: 03. mars 2010 kl. 13.53

Jeg vet at det er mange spreke turgåere, som av forskjellige grunner ønsker turfølge og ikke nødvendigvis "bekjentskap". Det kan være at ektefellen er opptatt, syk eller fortsatt er i arbeid. Andre grunner kan være at ens venner ikke har tid osv.
Det kan være hyggelig med turfølge.
Derfor foreslår jeg at det opprettes en "KOMPIS-SIDE" der det kan foreslås turer og kontaktmulighet med følgende stikkord.
Tid for turen:
Turens lengde, km. og dager:
Turen går til:
Turens vanskelighetsgrad 1 til 10:
Deltagers alder, kjønn:
Kontakt, e-mail - SMS - telefon:
Navn:
Andre opplysninger:

Movatn - Sellanrå, Onsdag 16.Mars 2011
Skrevet av: LeifJ ()
Dato: 14. mars 2011 kl. 11.32

Hei
På Onsdag tar jeg med Hodelykt, Matpakke, og noe varmt å drikke.
Toget går fra Kjelsås 18:00 (OsloS 17:47) til Movatn 18:09.
Derfra rusler jeg oppover mot Sellanrå, tar en pause i måneskinnet, og fortsetter ned Brenna til Øyungen. Derifra videre ettersom bein og tid tillater til Sognsvann/Skar.
Turen er på ca 14Km (Movatn - Skar), 18Km(Mv. - Hammeren), 21Km (Mv. - Sognsvann). Turen opp til Tømte tar fra drøe timen, fort to timer ettersom det er ett par hundre høydemeter som må overvinnes.
Hjemturen går som regel desto fortere bare begrenset av skiføret nedover. Nedturen kan gjøres unna på en drøy halvtime ved gode forhold. Utvidelsen av turen kan ta ca halvannen times tid.
På turen er det endel nedoverbakker så selv i godt månelys er det sikkert godt å ha lykt.
Jeg håper det fine hardpakka underlaget med styresnø holder ut neste uke.
Hilsen Leif

NorefjellsDagstur søndag 3.Mars 2011
Dato: 25. mars 2011 kl. 10.55

Hei
Lørdagen går NorefjellsRennet en lokal birken.
Jeg skal gå tur i Setesdalheiene og er usikker på returMulighetene.
Gi beskjed i god tid om dere vil være med, jeg kan bli vanskelig å nå på annet enn SMS.
Hilsen Leif J.

Re: NorefjellsDagstur søndag 3.april 2011
Skrevet av: Magne ()
Dato: 28. mars 2011 kl. 21.29

Søndag 3. april skal det være.

Redigert 1 gang(er). Sidst redigert 28/03-11 kl. 21.29 av magne.

Sykkeltur i østmarka
Dato: 08. juni 2011 kl. 19.07

Hei
Jeg tenker å sondere terrenget før sommerfesten Lørdag den 18.juni.
Tenket å ta en kveldstur neste uke på Onsdag. er det andre som vil være med så bare si i fra.
Hilsen LeifJ

Re: Turforslag inn til Bøvelstad neste helg
Dato: 11. juni 2011 kl. 20.31

Heisann; onsdag blir det nok o-løp for meg i Østmarka, og tviler vel på om vi sykler inn til Bøvelstad.

Jeg har sett litt på kartet, og vi satser nok på parkering ved Bysetermåsan. Derfra kan man ta turen inn via Kjerringkollen og Kjentmannspost 48. Derfra sti eller stiløst ned mot Rausjø og blåstien inn til Bøvelstad, merket med rødt på kartet.

Hvis form og ikke minst været er ok på søndag, så kan det være mulighet for en fin tur i naturreservaten, med besøk til KM-post 46 på Grinderkollen. Derfra er det få eller ingen stier avmerket, og som vi vet er det veldig kupert å gå Østmarka på tvers. Ser ut som mulighet til å følge delvis skiløype og off-piste mot Kytetjern til nordsiden av Mosjøen, og tilbake til bilen derfra. Den turen vil bli lang og tøff, så vil nok ikke friste hvis det blir regn eller kjempevått i Marka. Jeg har aldri gått der, så det blir litt prøv-og-se, tenkt rute er merket med blått til Vangen

Blir det for langt eller vått, er et alternativ å droppe Grinderkollen og ta blåstien fra Delisætra mot Luttjern og rundt Mosjøen, for å få en rundtur. Ser det er spådd litt regn neste helg, men vi får se hvordan det kan endre seg.

Redigert 3 gang(er). Sidst redigert 11/06-11 kl. 20.39 av Aina.

Annen juledag?
Skrevet av: Morten ()
Dato: 20. desember 2011 kl. 15.52

Friluftsklubben har ofte hatt en tur i marka 2. juledag. Blir det noe slikt i år? For den som har fulgt med på "Kjentmenns julekalender" er det dessuten en utmerket anledning til å finne julekurven...

Telttur til Hvaler, lyst til å bli med?
Skrevet av: Kristin ()
Dato: 27. mai 2013 kl. 14.52

Hei

Jeg var for første gang på Hvaler i helgen. Helt supert der, spesielt på Storesand.

Der finner man blankskurte svaberg, langgrunne sandstrender og fantastisk utsikt! I tillegg til dette finner man en flott og billig!! teltplass smiling smiley

Noen som har lyst til å bli med dit kommende helg? En kommer seg dit både med buss og bil.

Se linker under for mer info om teltplassen samt værmelding fra yr.

[www.yr.no]Østfold/Hvaler/Kirkøy/langtidsvarsel.html

[storesandteltplass.com]

Vårskitur Finse 3-5 mai?
Dato: 21. april 2013 kl. 11.17

Hei

Noen som har lyst til å bli med på vårskitur til Finse helgen 3-5 mai?

Mulige ruter:

1. Finse - Geitrygghytta - Finse (eventuelt Halligskeid)
2. Finse - Krækkja - Haugastøl
3. Fast opphold på Finse og toppturer i området

For de av dere som ikke vet hvem jeg er. Jeg var veldig aktiv i Friluftsklubben for 4-5 år siden. Etter at jeg fikk sønnen min har jeg dog ikke vært med så mye smiling smiley

Re: Vårskitur Finse 3-5 mai?
Skrevet av: Magne ()
Dato: 21. april 2013 kl. 17.10

Det høres vedlig fristende ut, Kristin! Men, akkurat da er jeg dessverre opptatt. Håper at du får med deg noen. I fint vær vil dette være en helt fantastisk tur!

Magne

Dato: 21. april 2013 kl. 23.02

Hei
Fristende men den helgen skal jeg på dugnad, med DNT. Snøen forsvinner i rasende tempo på krokskogen, mye bart på hjemtur i dag.
God tur

Dato: 22. april 2013 kl. 13.40

Oppdatert

Det er mulig denne turen nå har endret seg til å bli en tur til Demmevasshytta smiling smiley

Dvs: Finse - Demmevasshytta - Finse (toget hjem søndag som er i Oslo rundt 23:30)

Du vil gå i erfarent følge med minst 2 andre, men vil ha behov for å ha med klatre og brystsele. Turen over breen vil gå med ski og vil ta fra 4-8 timer, alt avhengig av været.

Dato: 26. april 2013 kl. 15.07

Hei igjen smiling smiley

Vi er nå fullt taulag og har dessverre ikke plass til flere.

Dato: 26. april 2013 kl. 15.17

Lykke til! Jeg har gått over 'Jøken noen ganger ifm. et brekurs på tidlig 90-tallet, men da til fots tellenede på taulengder, osv. Lenge før jeg fikk GPS, og har ikke prøvd på ski. Husker vi hadde siste kurshelgen over til Demmevasshytta, med mye klatring og brepraksis i blåisen nedenfor hytta. Men det er som sagt leeeenge siden eye rolling smiley

Ellers har vi mange spennende turer planlagt for sommerhalvåret som kanskje kan friste deg til å bli med oss på turer igjen. Jeg tror ikke vi har møttes, kan ikke huske det. Jeg ble vel medlem i 2008, så muligens vi har omgått hverandre. Du høres sprek ut med tanke på turen du planlegger, så velkommen skal du være på mine turer også! Du ser sommerprogrammet som jeg har lagt ut i en egen tråd på forumet, og snart kommer også neste Friluft ut med mer detaljer. Velkommen tilbake cool smiley

Dato: 30. september 2013 kl. 21.26

Hei Aina

Beklager veldig sent svar smiling smiley

Som aleneforsørger er det veldig vanskelig for meg å bli med på FIO sine turer. Jeg har imidlertid truffet deg en gang. Om du husker en tilstelling på Sellanrå der den kom en mor og spurte om vafler før "åpningstid" til sin sultne sønn smiling smiley

Dato: 09. oktober 2013 kl. 16.17

Så artig at vi har møttes, og at du husker det! Jeg husker at det kom en før åpningstid på serveringshelgen jeg hadde, men jeg var nok litt stresset, så ville nok ikke kjent deg igjen på sparket. Kanskje vi møtes på et FiO-arrangement eller serveringshelg om litt, da får du minne meg på det.

Nå har jeg samlet en del av de småtrådene vi hadde på forumet vedr. turkompis, ad-hoc-turer osv., så da ser du også noen av navnene som har gått igjen ifm. det. Lag gjerne egne tråder fortsatt, så spleiser jeg dem sammen etter avholdte turer, så vi får en samleliste her.

Ultima Thule - Utstilling
Dato: 03. mai 2013 kl. 00.29

I dag var jeg på: The Exhibition "Ultima Thule", på Gamle Logen. En artig samling med rare og gamle kart. Med foredrag og veldokumentert forklaring er det en fin opplevelse. Anbefales frem til 5.mai
Hilsen Leif

Langtur 12-13 oktober?
Dato: 30. september 2013 kl. 21.29

Hei

Jeg har en sjelden frihelg (etter kjapp ferdigstillelse av jobb- seminar). Denne fritiden har jeg tenkt å bruke på tur smiling smiley

Noen som har lyst til å bli med på langtur 12-13 oktober. Jeg tenker Oslomarka eller en et annet turområdet maks 2 timer å kjøre fra Oslo.

Jeg har bil med god bagasjeplass smiling smiley + at jeg tenker på hvor turen skal gå smiling smiley

Høgfjell, Vikerfjell, er f. eks en god kandidat. Med tidlig avgang 12. oktober blir det en god 2 dagers tur.

Redigert 3 gang(er). Sidst redigert 30/09-13 kl. 21.37 av Kristin.

Langtur 12-13 oktober?
Dato: 04. oktober 2013 kl. 13.59

Hei
Den helgen er spikra med dugnad på Hovdehytta.
Ellers var jeg på Goliaten Drammens nye DNT-hytte for litt siden. Veldig fint område med furumoer og fine tørre myrdrag. Jeg likte spesielt Kjøsterudjuvet og Tverråsen.
God tur hvorenn du velger.
Hilsen Leif

Beklager, kun registrerte brukere kan skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.